Im neuesten Update von Counter-Strike 2 hat Valve einen neuen Befehl eingeführt, der Aufregung unter den Spielern hervorruft und Diskussionen innerhalb der Community anregt. Die Hinzufügung von "cl_usenewbob" wurde von der Counter-Strike-Community lange erwartet, da die Grundlage dieses Befehls eine Konstante bei erfahrenen Spielern war.
So funktioniert cl_usenewbob
Um die Auswirkungen dieses neuen Befehls zu erfassen, ist es entscheidend, zunächst seine Funktionalität zu verstehen. "cl_usenewbob" dient als Ersatz für den vertrauten "cl_bob" Befehl, der die Menge an Waffen-Schwenken oder Wackeleffekt steuerte, wenn sich Charaktere in früheren Versionen von Counter-Strike bewegten, insbesondere CS:GO.
Die Einführung von "cl_usenewbob" bietet Spielern die Möglichkeit, ihr Spielerlebnis durch die Anpassung der Intensität des Waffen-Wackelns nach ihren Vorlieben zu optimieren. Dieser Befehl beeinflusst im Wesentlichen das visuelle Feedback, das Spieler beim Navigieren durch die Spielumgebung erhalten.
Anpassung an die Veränderungen
Für erfahrene Counter-Strike-Spieler, die mit den Feinheiten des Waffenhandlings und der Bewegung vertraut sind, bietet die Einführung von "cl_usenewbob" eine neue Dimension zum Erkunden. Allerdings erfordert sie auch eine Anpassung, um ihr volles Potenzial ausschöpfen zu können.
Update vom 15.02.2024
[ANIMATION] Fix for animations when climbing ladders Fix for menu agents wielding tasers Fix for Kukri knife hold animation during team intro sequence [SPECTATING] spec_lock_to_accountid and spec_lock_to_current_player commands are now available for casters/observers spec_player and spec_goto now works in CSTV and demo playback tv_secure_bypass server setting now allows connecting HLAE observers to VAC secure CSTV servers [GAMEPLAY] In Deathmatch, the Zeus can be bought each life and will rebuy if not in random weapon mode In Deathmatch, getting a second Zeus kill in the same life will earn double points mp_modify_timeouts server-side command allows adding/subtracting a tactical timeout from CT/T team if backup file is restored or a team incorrectly took a tactical timeout instead of a technical timeout [LOGGING] Start of warmup and end of warmup will now produce a log message in the game server log Reported damage no longer has a rounding error when reported in the game server log [MISC] Improved viewmodel animation smoothness when client framerates get low or unstable Fixed issues with implementation of scancode-based key bindings. Bindings are now independent of input locales. Added performance diagnostic HUD element that can be configured in Game Settings menu ("Telemetry") Deleted cq_netgraph and cq_netgraph_problem_show_auto. Instead, use cl_hud_telemetry_serverrecvmargin_graph_show. Fix for sometimes failing to connect to a local practice server without Steam connectivity Fixed a bug with Skill Group animation at the end of competitive matches Fixed sniper scope performance hitch and adjusted visual treatment. Various performance improvements [MAPS] Vertigo: Fixed grenade clipping around AC unit at B-site Fixed clipping of pillar at T-Start that would potentially allow bomb to be thrown into unreachable area Nuke: Adjusted clipping around Vents entrance to prevent players' feet clipping through the vent geo Improved collision of sliding door meshes at Ramp Anubis: Added and removed a ladder near boost spot by T spawn Fixed a couple of spots where bomb could be thrown out of the map Overpass: Clipping improvements Fixed some disappearing mesh