Call To Arms Counter-Strike 2 Update

Erstes großes CS2 Update: A Call To Arms

Counter-Strike 2 hat gerade ein massives Update erhalten, das eine Fülle neuer Funktionen, Fixes und Anpassungen für den beliebten Ego-Shooter mit sich bringt. Von Gameplay-Verbesserungen bis hin zu grafischen Verbesserungen werfen wir einen Blick auf die Details, die dieses Update zu bieten hat.

Arms Race und neue Karten

Eine der aufregendsten Neuerungen in Counter-Strike 2 ist die Einführung des Arms Race-Modus, der dem Spielerlebnis eine erfrischende Wendung verleiht. Zusätzlich haben Spieler jetzt zwei neue Schlachtfelder zu erkunden: "Baggage" und "Shoots". Mach dich bereit, deine Fähigkeiten in diesen neuen Umgebungen zu testen, während du die Ränge erklimmst und dem Sieg entgegenfieberst.

Waffen-Skins und Aufkleber

Die Anpassungsoptionen wurden mit der Einführung des Kilowatt Case erweitert, der 17 von der Community entworfene Waffen-Finishes bietet. Außerdem könnten glückliche Spieler auf das seltene Kukri Knife mit originalen Finishes als spezielles Item stoßen. Aber die Anpassung hört hier nicht auf; die Ambush Sticker Capsule ist jetzt verfügbar, damit Spieler ihre Waffen mit Flair schmücken können. Mit Unterstützung für flexible Aufkleberplatzierung kannst du jetzt dein Arsenal wie nie zuvor personalisieren, mit bis zu fünf Aufklebern pro Waffe. Dank einer neuen Zoom-Funktion während der Aufkleberplatzierung ist es einfacher denn je, den perfekten Look zu erzielen.

Musik-Kits und Zeus-Verbesserungen

Für diejenigen, die die Stimmung setzen möchten, steht jetzt die NIGHTMODE Music Kit Box zur Verfügung, die eine Auswahl an Melodien für dein Gameplay bietet. In der Zwischenzeit wurde der Zeus verbessert und ist in allen Spielmodi mit einer 30-sekündigen Nachladeverzögerung wiederverwendbar. Außerdem können Spieler jetzt Aufkleber und Namensschilder auf den Zeus anbringen und dieser gefürchteten Waffe eine persönliche Note verleihen.

Gameplay-Verbesserungen

Es wurden zahlreiche Anpassungen vorgenommen, um das Gameplay insgesamt zu verbessern. Von Qualitätsverbesserungen wie einem "Alles zurückgeben"-Button im Kaufmenü bis hin zu größeren Änderungen wie reduziertem Peekers-Vorteil und verbesserten Kollisionsmechaniken zielt dieses Update darauf ab, jede Partie reibungsloser und unterhaltsamer zu gestalten.

Audio- und Netzwerkverbesserungen

Im Bereich Audio haben Spieler jetzt mehr Kontrolle über ihre Voice-Chat-Einstellungen, mit Optionen zur Auswahl von Audio-Eingabegeräten, zur Anpassung von Mikrofonschwellenwerten und sogar zum Anhören des eigenen Mikrofonausgangs. Netzwerkverbesserungen sollen den Peekers-Vorteil verringern und die allgemeine Serverleistung verbessern, um ein stabileres und reaktionsschnelleres Online-Erlebnis zu bieten.

UI-Überarbeitungen und Karten-Fixes

Auch das Benutzeroberflächen-Design wurde verbessert, mit neuen Hintergrundkarteneinstellungen und verbesserter Chat-Funktionalität. Darüber hinaus wurden mehrere Karten angepasst, um verschiedene Fehler zu beheben und die Sichtbarkeit der Spieler zu verbessern, was für eine ausgewogenere und immersive Gameplay-Umgebung sorgt.

Fazit

Mit diesem umfangreichen Update entwickelt sich Counter-Strike 2 weiter und bietet neue Inhalte und Verbesserungen, um die Spieler bei Laune zu halten und zu unterhalten. Egal, ob du ein erfahrener Veteran oder ein Neuling in der Serie bist, es gab noch nie einen besseren Zeitpunkt, um in die Action einzutauchen und die Adrenalinstöße von Counter-Strike 2 zu erleben. Also schnapp dir deine Waffen, passe deine Ausrüstung an und bereite dich auf intensive Schlachten im ultimativen Ego-Shooter-Erlebnis vor.

The Release Notes for “A Call To Arms”:

MUSIC KITS

The NIGHTMODE Music Kit Box is now available for purchase in standard and StatTrak versions

ZEUS

Made Zeus reusable in all game modes, after a 30 second recharge delay
Added support for applying stickers and name tags to the Zeus
Adjusted the Zeus first person model position
Added Zeus kill icon to kill cards and post round damage report

SMOKE

Smokes now cast shadows
Smoke rendering and animation have been improved

GAMEPLAY

Added a “Refund All” button to the buy menu
Added a setting to disable first person bullet tracers
Silencers can now always be reattached regardless of whether detaching them is enabled or not
Player pings are no longer blocked by invisible geometry
Various adjustments to sub-tick shooting
Fixed several cases where players could silently drop down vertical surfaces
Improved smoothness of sliding along surfaces
Fixed an issue where collisions between players were jittery
To ensure loadouts are correct at the beginning of matches, loadout changes are no longer allowed while searching for Premier, Competitive, or Wingman

SOUND

Added the option to select an audio input device for VOIP from the audio settings menu
Added the option to change your microphone threshold (the minimum loudness before we start transmitting audio) from the audio options menu, as well as metering for your current mic loudness
Added the option to listen to your own microphone from the audio settings menu to hear how you sound
Replaced the M249 fire sound effect
Replaced the Zeus charging, charge not available, and charge ready states sound effects
Further reduced occlusion effects
Minor mix adjustments
Fixed an issue where some player-centric sounds were being perceived as originating from slightly behind the player

NETWORKING

Reduced peeker’s advantage in many cases
The amount of peeker’s advantage in the steady state is reduced by 16ms
Also reduced the frequency of situations that lead to very large peeker’s advantage due to excessive command queue depth
Added cl_ticktiming console command that prints a report breaking down the various sources of latency
Added an option to buffer server updates and user commands by one or more packets. This can be used to smooth over stuttering due to packet loss, at the expense of increased latency

UI

Added support for separate main menu and item inspect background map settings
Added “Baggage” and “Warehouse” as options for the main menu and item inspect background maps
In-game team-only chat will now be prefixed with the team (e.g., “[T]” or “[CT]”)
Added ‘XP Overload’ status which is awarded to players who have earned all of their normal XP during the week (11,166 XP) and reached reduced XP gain. XP Overload status is attached to players’ names in scoreboard, main menu, death notices, etc. XP Overload status is awarded for a minimum of one week. Additional tiers of XP Overload status can be unlocked by earning all of the normal XP over multiple consecutive weeks
Agents with unique end-of-match cheer animations now have unique defeat animations as well. You can disable playing defeat animations for the local player in settings
Added more accolades to end-of-match

MISC

Adjusted the range of CS Ratings allowed to party together in Premier matchmaking
Fixed a case where high-DPI mice would result in jittery mouse movement
Added Minor improvements to animations during demo playback
Disabled rich presence update when running Steam Client in tournament mode

MAPS

INFERNO
Fixed various gaps and adjusted grenade collision to make grenade bounces more predictable
Adjusted texture blending to improve player visibility

ANCIENT
Adjusted grenade collision on bombsite B ground to make grenade bounces more predictable

ANUBIS
Fixed holes in world at Lower Tunnel
Fixed collision on all pillars so players can no longer pixel boost
Fixed collision so utility does not fall out of world on top of structure at T Start
Fixed missing collision on steps at Street which would allow dropped weapons to fall out of world
Improved vis at CT spawn
Fixed invisible boost ledge at Bombsite B
Fixed various gaps in the world
Fixed missing collision on stair geo at CT spawn that allowed weapons/bomb to fall out of world
Fixed missing collision at Fountain that allowed weapons/bomb to fall out of world
Fixed some doors not generating bullet decals
Fixed vis issue at Street

OVERPASS
Fixed some collision that was causing unpredictable player movement

MIRAGE
Added collision to prevent bomb becoming unreachable
Adjusted some collision to prevent a ledge/pixel walk
Fixed player getting stuck when strafing on Middle Ramp by simplifying geo of floor and wall
Removed a clip brush from Apartments to improve flash lineups

NUKE
Built some collision to prevent bomb from getting stuck behind barrels
Fixed some disappearing mesh
Fixed dynamic shadow clipping on characters at Vending
Improved clipping in vents
Fixed bombsite water to have better reflections on low settings
Fixed vis issue at t-spawn
Fixed collision on ramp in Bombsite B
Fixed holes in world

VERTIGO
Fixed holes in world and other minor geometry bugs

ITALY
Adjusted some collision to prevent players getting stuck in apartment

OFFICE
Fixed a case where players could jump on a wall
Fixed a case where players could get stuck if they crouched